Werkplan
1. Interpersoonlijk Competent
Omschrijf in eigen woorden wat voor jou in deze competentie belangrijk is: |
Dat ik leerlingen op een positieve wijze kan corrigeren, zodat zij de les kunnen blijven volgen. |
||
Leervragen |
Gedragsindicatoren/ Bekwaamheidseisen (aanduidingen: zie relevante competentieprofiel) |
Activiteiten (Hoe ga ik daar aan werken?) |
Resultaat (concrete producten voor portfolio?) |
Op welke wijze kan ik het ongewenste gedrag corrigeren en het gewenste gedrag laten zien, zodat ik rekening houd met de verschillende culturen binnen de groep en de opmerkingen pedagogisch verantwoord blijven.
|
B1.7 |
Uitproberen in de lessen Nagaan wat het effect van de leerling hier op is. Literatuur raadplegen |
Reflectie van de lessen
Korte samenvatting van de literatuur die ik geraadpleegd heb of aan de stukken waar ik iets aan gehad heb. |
2. Pedagogisch competent
Omschrijf in eigen woorden wat voor jou in deze competentie belangrijk is: |
Het sociale klimaat in mijn mentor groep verbeteren, dit omdat deze groep erg druk is en veel op elkaar reageert |
||
Leervragen |
Gedragsindicatoren/ Bekwaamheidseisen (aanduidingen: zie relevante competentieprofiel) |
Activiteiten (Hoe ga ik daar aan werken?) |
Resultaat (concrete producten voor portfolio?) |
Hoe kan ik mijn mentor groep een veiligere sfeer creëren, zodat de leerlingen betere resultaten boeken en de sfeer als veilig en gezellig in de klas bestempeld kan worden. ( niet meer te laat komen, de les niet uitgestuurd worden en hun spullen in orde hebben) |
B2.1 B2.4 B2.7
|
Veel structuur aanbieden Persoonlijke gesprekken met de leerlingen Afspraken met de leerlingen maken, inclusief consequenties. De hele klas of een aantal leerlingen? |
Reflectie verslagen
|
3. Vakinhoudelijk en vakdidactisch competent
Omschrijf in eigen woorden wat voor jou in deze competentie belangrijk is: |
Leerlijn, vaktaal, didactiek |
||
Leervragen |
Gedragsindicatoren/ Bekwaamheidseisen (aanduidingen: zie relevante competentieprofiel) |
Activiteiten (Hoe ga ik daar aan werken?) |
Resultaat (concrete producten voor portfolio?) |
Op welke manier kan ik het beste een handel-verkoop les voorbereiden Op welke manier kan ik het beste een les ontwerpen, welke activiteiten moeten in deze les zitten? Hoe kan ik het beste de les evalueren met de kinderen? |
B3.1 B3.2 B 3.3 B 3.4
B 3.6 B 3.16 B3.19 B3.20 |
Moet ik nog over nadenken |
|
4. Organisatorisch competent
Omschrijf in eigen woorden wat voor jou in deze competentie belangrijk is: |
|
||
Leervragen |
Gedragsindicatoren/ Bekwaamheidseisen (aanduidingen: zie relevante competentieprofiel) |
Activiteiten (Hoe ga ik daar aan werken?) |
Resultaat (concrete producten voor portfolio?) |
Heb hier geen leervragen |
|
|
|
5. Competent in het samenwerken met collega’s
Omschrijf in eigen woorden wat voor jou in deze competentie belangrijk is: |
Communiceren over mijn denkproces met betrekking tot samenwerken |
||
Leervragen |
Gedragsindicatoren/ Bekwaamheidseisen (aanduidingen: zie relevante competentieprofiel) |
Activiteiten (Hoe ga ik daar aan werken?) |
Resultaat (concrete producten voor portfolio?) |
Hoe laat ik mijn opvattingen over samenwerken zien aan mijn collega’s
|
B5.7 |
Praten met collega’s Discussiëren in vergaderingen |
Verslagen reflecteren |
6. Competent in het samenwerken met de omgeving
Omschrijf in eigen woorden wat voor jou in deze competentie belangrijk is: |
Een goed contact met de ouders van mijn mentor klas. |
||
Leervragen |
Gedragsindicatoren/ Bekwaamheidseisen (aanduidingen: zie relevante competentieprofiel) |
Activiteiten (Hoe ga ik daar aan werken?) |
Resultaat (concrete producten voor portfolio?) |
Op welke manier kan ik niet betrokken ouders toch betrokken laten zijn met school en met hun kind
|
B6.1 |
Ouders die niet op de informatie avond geweest zijn bellen. Ouders bellen als er problemen zijn met de hun zoon / dochter |
reflectie |
7. Competent in reflectie en ontwikkeling
Omschrijf in eigen woorden wat voor jou in deze competentie belangrijk is: |
Verwoorden wat ik belangrijk vind aan het docentschap |
||
Leervragen |
Gedragsindicatoren/ Bekwaamheidseisen (aanduidingen: zie relevante competentieprofiel) |
Activiteiten (Hoe ga ik daar aan werken?) |
Resultaat (concrete producten voor portfolio?) |
Hoe kan ik op de beste manier mijn mening geven over het docentschap? Welke waarde en normen hecht ik aan docentschap? Wat zijn mijn onderwijskundige opvattingen? |
B7.9 |
Theorie opzoeken Waar sluit ik me bij aan |
Beschrijven hoe dit voor mij is |